Jak tworzyć realistyczne wizualizacje wnętrz i architektury? Triki, Porady Zasady.

Sketchup -edu-art-house-realistyczne-wizualizacje-triki-tworzenie-renderow-3ds-max-archicad-wnętrza-grafika-3d

Jak tworzyć realistyczne wizualizacje wnętrz? Zasady wykonywania wizualizacji projektów.

Z artykułu dowiesz się jak tworzyć realistyczne wizualizacje wnętrz i piękne Rendery w Architekturze, Wnętrzach oraz Projektach Mebli i Stoisk Targowych

Poznasz Zasady Porady dla początkujących:

Drobne detale i przedmioty- zasady tworzenia realistycznych wizualizacji wnętrz

Pamiętaj o dawaniu drobnych elementów, które dodadzą twojej wizualizacji życia i klimatu.

Zostaw na ławie otwarty laptop. Niech na Twojej wizce w salonie będzie włączony telewizor (na ulubionym programie klienta).

Na fotelu wyleguje się ulubiony zwierzak Pani domu…to wszystko sprawi, że inwestor poczuje się milej oglądając twoje projekty.

Wstaw gniazdka elektryczne, listwy przypodłogowe, książki na półkach czy czajnik na kuchence itp.

Nie przesadzaj, aby nie stworzyć efektu bałaganu.

Dodatkowo drobnymi detalami ożywimy i urealnimy wnętrze, dlaczego? Rozejrzyj się w około pokoju, czy widzisz same meble i ściany…czy może mnóstwo drobnych detali i przedmiotów życia codziennego? 😉

Opcja w 3dsmax, Archicad, Vray, Sketchup

3ds max – Importuj drobne obiekty np. obj, max, 3ds
Archicad – Obiekt / Dekoracje, obiekty Gsm, 3ds (zainstaluj dodatek Goodies 3d Studio)
Sketchup – Importuj drobne obiekty np. Skp

Zgubienie skali
- jak tworzyć realistyczne rendery

Pamiętaj o sprawdzaniu poprawności wymiarów tworzonych przez Ciebie jak i importowanych obiektów oraz tekstur z materiałami użytymi w projekcie. Porównując ich wielkość w programie, do tej w rzeczywistości.

Tak, aby nie było zbyt małych lub dużych obiektów oraz elementów na teksturach np. płytek.

Funkcje w Archicad, 3dsmax, Sketchup

3ds max – narzędzia Tape i Measure.
Archicad – Miarka i Ustawienia obiektów CTRL+T (Mac: Command+T)
Sketchup – narzędzie Miarka

Dobrej jakości modele 3d
- triki w tworzeniu realistycznych wizualizacji architektury

Używaj modeli 3d z dopracowanymi szczegółami. Szczególnie obiektów dużych np. mebli i tam gdzie brak detali rzuca się w oczy najbardziej.

Tu czasami warto wydać kilka złotych na płatny model, szczególnie jeżeli będziemy mogli go użyć kilkakrotnie. Nie zapominaj doliczyć go do ceny projektu.

Dotyczy to również drobnych obiektów i dekoracji. Zapraszam po darmowe modele 3d do Grupy Modele 3d i Tekstury

Opcja w Sketchup, 3dsmax, Archicad, Vray

Pobieraj modele (nie tylko darmowe) obj, gsm, 3ds ze stron www np.:
3dsky | Polantis | Edu Art House

Wzorowanie wizualizacji na zdjęciach
- jak tworzyć realistyczne wizualizacje wnętrz i projektów

Oglądaj zdjęcia  wnętrz. Dzięki temu zobaczysz co się na nich znajduje, jakie detale, jak zachowuje się światło, jakie kadry tworzą ciekawe kompozycje.
UWAGA: nie wzoruj się na wizualizacjach, gdyż możesz powielać nierealistyczne błędy na nich. Pamiętaj zdjęcia to fotorealizm.

WWW dla 3dsmax, Archicad, Vray, Sketchup

3ds max – Archicad – Sketchup  zdjęcia na stronach:
Instagaram, Pinterest, Homebook, Houzz

Planuj kadry renderów
- jak tworzyć realistyczne wizualizacje wnętrz i projektów

Nie wykonuj zbyt szerokich panoramicznych kadrów (poziomych), które maja zmieścić całe pomieszczenie na jednym ujęciu.

Z pewnością spowoduje to, że klient nie będzie wiedział na czym się skupić. W rezultacie rozmyjesz w szumie ciekawe miejsca.

Zamiast tego użyj 2-5 węższych kadrów (np. pionowych) skupiając uwagę na najciekawszych aspektach danego miejsca.

Kolejnym godnym uwagi trikiem w wizualizacjach przy ich kadrowaniu jest budowanie głębi. Przede wszystkim stosuj plany, ustawiając kadr tak aby:

  • pierwszy plan wizualizacji tuż przed kamerą powinien zawierać ciekawy fragment mebla, modny w tym sezonie detal np. roślinę
  • na drugim środkowym planie znalazły się istotne elementy, które chcesz pokazać jako najważniejsze
  • na trzecim planie umieść elementy tworzące głębie w oddali, np. widok za oknem lub oddalone pomieszczenie widoczne przez otwarte drzwi.

Komponuj kadry renderów
- zasady tworzenia realistycznych wizualizacji wnętrz i projektów

Jeśli to możliwe, stosuj linie prowadzące. Ustawiając linie głębi perspektywy. Oczywiście tak, aby prowadziły obserwatora wprost do najciekawszego lub najistotniejszego miejsca.  Na, które ma zwrócić w rezultacie tego manewru uwagę. Dodatkowo skośne (zamiast samych prostych w poziome) linie perspektywy dodają dynamiki obrazu do twoich ujęć. Jeśli nie musisz, nie stosuj skosów  w pionach, gdyż to może spowodować np. efekt walących się ścian.

Na koniec, nie umieszczaj w kadrze renderu zbyt dużych powierzchni. Przede wszystkim takich, na których nic się nie dzieje. Puste ściany, podłogi z jednolitym materiałem, czy sufit na pół kadru. Z pewnością nie sprawi to , że Render wyda się ciekawszy.

Wypełniaj go treścią i miejscami godnymi uwagi z większą ilością elementów, ciekawymi materiałami i detalami. Sprawi to, że twoja wizualizacja będzie bardziej dynamiczna, a  przez to bezsprzecznie bardziej ciekawa

Słońce na wizualizacji, jego światło i cień
- zasady tworzenia realistycznych wizualizacji wnętrz i projektów

Wykorzystuj okazje do użycia świateł i stworzenia ciekawej dynamicznej kompozycji światło cienia.

Ustaw słonce wpadające przez okna. Tak, aby nie świeciło na wprost, lecz pod lekkim kątem.

Dodatkowo zmień jego kąt padania tak, aby padało na obiekty 3d otulając je i wydobywając z nich na wizualizacji głębię.

Światła Lamp we Wnętrzach - jak tworzyć realistyczne wizualizacje

Pamiętaj o włączeniu oświetlenia we wnętrzu. Takie triki z pewnością dodają szczegółu oraz pokazują gdzie zostały użyte.

Masz Ledy w projekcie, włącz je niech świecą.

Zapal lampkę przy biurku dodaj w Photoshop efekt żarzenia żarówki w wiszącej lampie.

To wszystko bezsprzecznie sprawi, że twoja wizualizacja bez wątpienia będzie atrakcyjniejsza i bardziej realistyczna (oczywiście jeśli nie przesadzisz 🙂 ).

Materiały wysokiej jakości
- realistyczne wizualizacje porady

Bez względu w jakim programie tworzysz swoje wizualizacje pamiętaj. Z całą pewnością na realizm i zachęcający wygląd bardzo wpływają materiały oraz tektury (obrazki), które  w nich używasz.

W materiałach używaj większej ilości opcji niż sam kolor. Czy tekstura, która go nadaje.

Pamiętaj o nierównościach na powierzchni Bump. Szczególnie mocno szorstkich materiałów  z wyraźną fakturą.

O tym, że materiał ze wglądu na swoją szorstkość lub gładkość może w różnych miejscach inaczej odbijać otoczenie. Zróżnicujesz je jeszcze bardziej dzięki użyciu tekstury typu Reflection.

O rożnych wyrazistościach przeźroczystości materiału (Refraction)

Używaj do materiałów, które nakładasz przede wszystkim na duże obiekty (podłogi, ściany, duże meble) tekstury o wyższej rozdzielczości pokazującej większy wycinek użytego materiału. 

Godnym uwagi jest unikanie powtórzeń takich samych obiektów, które niewątpliwie bardzo psują realizm wizualizacji. Dlatego na podłodze nie używaj tekstury z 1 panelem/płytką, który powtórzysz kilkadziesiąt razy (chyba, że nie masz wyboru). Znajdź za to teksturę z ułożonym całym ich zestawem, która obejmie duża część lub cała podłogę.

Postprodukcja po wykonaniu renderu
- piękne wizualizacje projektu

Pamiętaj, po wykonaniu renderu należy wgrać go do programu do obróbki zdjęć typu Photoshop. Nie musisz się przejmować, gdy nie posiadasz Photoshopa. Wystarczy ściągnąć np. darmowego Gimpa lub użyć wbudowanych narzędzi do postprodukcji w 3ds max, Vray, Corona czy Archicad.

Tam jesteś w stanie dokonać wielu bezsprzecznych ulepszeń. Jeszcze bardziej wyciągając szczegóły, poprawiać jasność, ostrość. Zmniejszyć prześwietnie obszarów czy rozjaśnić te w cieniu.

W przeciwieństwie do renderu, natychmiastowo uzyskujesz efekty widoczne od razu po każdej zmianie . Dlatego łatwiej i szybciej uzyskasz rezultaty godne uwagi, które będą cie satysfakcjonować.

Jeszcze łatwiej dopasujemy tło do samej wizualizacji, zmieniając w czasie rzeczywistym jego zabarwienie, jasność, ostrość czy ułożenie.

Musisz tez pamiętać, że istotna będzie jakość źródłowa renderingu.  Jeśli zrobisz ją zbyt niską w programie w którym renderujesz. Nie pomoże Ci postprodukcja, gdyż z pewnością nie da się nią naprawić wszystkich błędów.

Postprodukcja Efekty specjalne
- realizm w renderach architektonicznych

Warto dodać delikatnienie kilka efektów specjalnych (nie należy z nimi przesadzać).

Przede wszystkim będą to efekty świetlne dodane do źródeł światła na twoim renderingu. Jak żarzenie żarówki, efekt poświaty czy flary (kiedy robimy zdjęcie z widocznym źródłem światła).

Ucz się nowych umiejętności
- triki przy tworzeniu realistycznych wizualizacji wnętrz

Rozwijaj się, sprawdzaj sposoby szybszego projektowania

Używaj skrótów klawiszowych dla szybkości.

Nie zwiększaj szczegółów na obiektach, które są daleko na kadrze lub są małe.

Przede wszystkim nie dopieszczaj sceny w miejscu, które nie znajdzie się na kadrze w finalnych renderingach.

Poznawaj triki, które pozwolą uzyskać lepszy efekt niekoniecznie wydłużając rendering.

Sprawdzaj i eksperymentuj.

Mam nadzieję, że pomogłem kilku początkującym projektantom troszeczkę rozjaśnić sytuację.

Tomasz Pilas | Cierpliwy Trener 3ds max i Archicad.

Jak tworzyć realistyczne wizualizacje wnętrz i architektury? Triki, Porady Zasady.

2 myśli na “Jak tworzyć realistyczne wizualizacje wnętrz i architektury? Triki, Porady Zasady.

  1. fajny artykuł, dobrze wiedzieć, na które elementy warto zwrócić większą uwagę. no i dobrze wiedzieć, gdzie należy się przyłożyć, aby polepszyć jakość wizualizacji. Dzięki !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry
Call Now Button